Jag luktar lik....


Mitt liv kretsar runt plugget förtillfället... Pluggar nästan så mycket att jag inte känner igen mig själv längre... Dygnet runt sitter jag med böckerna i knäet och när jag sover, ja då drömmer jag om det... Värst av allt är att jag tror jag gillar't, inte trökigt isåfall! Anatomi är fruktansvärt intressant måste jag säga... Tungt, men intressant!

Idag har vi haft obduktion och det va en upplevelse utöver det vanliga... Shit! Alla organ va uttagna ur kroppen och låg på bordet vid sidan om... Dessa gick obducenten igenom var för sig och skivade upp alla organ som en brödlimpa för att kolla efter dödsorsaker och förändringar... Tillsist fick vi gå fram till kroppen och kika på den, och ner i bukhålan för att se hur det ser ut... Uppsågad från halsen ner till skrevet, tom på innehåll. Att se alla organ uppskivade var väl en upplevelse men kändes ändå helt okej, men det var inte förrän man fick se kroppen som man verkligen insåg vad det är vi håller på med. Här ligger en människa, stel, kall, vit och död... En människa som för en vecka sedan levde som vilken annan människa som helst... Det ger en tankeställare det! Så otroligt mäktig upplevelse, går inte beskriva... Har nog inte förstått ritkigt vad det är man har sett och jag tror det kommer ta några dagar innan man inser att det va på riktigt... Kroppen är en otrolig manick, och att den fungerar så bra som den gör, det är ju helt fantastiskt, verkligen...


Nu blir det städ/tvätt/diska/lagamat-kväll....

HDSL....//Lacken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0