"Leendet är vackert. Du är vacker. Vackrast är du när du ler."



Just nu är jag tillbaka i Lidköping en vecka för att gå bredvid på jobbet några dagar inför sommaren.


Igår var det utbildningsdag, vilket var en pärs pga att det var en speedo-repris på vårterminens kurser i omvårdnad och anatomi/fysiologi... Puuhh! Lyft såhär, stå sådär, ergonomi hit och lagar dit.... Njuren, hjärtat, lungor och tarm, ah you name it... Inget kul alls... Dock kasnke behövligt, vem vet. Kvällen spenderades med flickorna och resulterade i en sväng till donken, ett kik på fotboll och allmänt skvallerskvaller... För skvallra det kan dom mina töser. ;)


Idag var första dagen på jobbet och tro mig... Det va intressant, spännande och väldigt väldigt givande... Efter bara en dag har man fått en annan syn på livet, det underbara livet som vi så lyckligtlottade får ha... Tänk vad åldern gör med vår kropp. Tänk när man kommer till det stadie då man inte längre kan gå, stå, sitta upp av egen motorik. Då man inte längre kan tugga, prata, skratta, ANDAS utan att pinas av en konstant smärta... Nä, fy va dåliga vi är på att uppskatta livet vi har fått! Skärpning....

Efter jobbet knallade jag iväg till ågården för ett litet besök hos distriktsyrrorna och mor min... Fick mig en liten rundvandring och inblick i vad de sysslar med... Planerade även in en bredvidgång någongång under sommaren... Kanske får man hänga på en av de heta läkarna på deras pass... Najs! ;) Kvällen avslutades med en gudomlig rabarberpaj, som hör och häpna min far hade bakat, hos bror min i hans nya lya...




Nu är det nog dags att krypa under täcket... och drömma om kärleken <3

HDSL.....//Lacken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0